Annual exhibition of the Young contemporary art association in Hungarian national gallery.

http://magaertbeszel.blogspot.com/

A Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület éves kiállítása
MNG – 2011, július 16 – szeptember 4

ALBERT Ádám, ANTAL Balázs, ASZTALOS Zsolt, BALÁZS József Tamás, BATYKÓ Róbert, BORSOS LŐRINC, Igor & Ivan BUHAROV, Kim CORBISIER, CZANK Ninetta, CZENE Márta, EMBER Sári, ERDEI Krisztina, FÁSKERTI Zsófia, FISCHER Judit, Andreas FOGARASI, GRUPPO TÖKMAG, HATHÁZI László, HORVÁTH Dániel, iski KOCSIS Tibor, KASZÁS Tamás, KEREKES Gábor, KIRÁLY András, KIRÁLY Gábor, KOKESCH Ádám, KORALEVICS Rita, Laci & Balázs, LORÁNT Anikó, MARTIN Henrik, MÉCS Miklós, MIKLÓS Hajnal, NAVRATIL Judit, ORAVECZ Tímea Anita, ORBÁN György, PUKLUS Péter, RÁSKAI Szabolcs, SIEGMUND Ákos, SOCIÉTÉ RÉALISTE, SZABÓ Eszter, SZABÓ Éva Eszter, SZABÓ Klára Petra, SZABÓ Péter, SZAF, SZEMZŐ Zsófia, SZIGETI Gábor Csongor, TIBOR Zsolt, TRANKER Kata, VÉCSEI Júlia
Kurátor: Petrányi Zsolt

"Az egy hosszú történettel rendelkező szervezet tevékenységének, aktuális tagjai munkásságának bemutatását – az éves kiálllítás keretében – kurátorként mint egy projektet értelmeztem. A kiállítás előkészítésének fő kérdése az volt, hogyan lehet azt úgy létrehozni, hogy egyszerre töltse be a műalkotások bemutatásának feladatát, és egyszerre váltsa ki a tagság aktív, véleményformáló részvételét a munkában.
Tény, hogy a 40 év alatti generáció különleges helyet foglal el a művészeti életben. Ez a korcsoport karrierjének első évtizedében jár, ezért az alkotói koncepciók még változhatnak, a személyes aktivitás, szerepvállalás is alakulhat, mindeközben e művészek által létrehozott alkotások előrevetítik, meghatározzák az elkövetkező évek művészeti szemléletét. A művészek felvetései mégha nem is mindig egymáshoz kapcsolhatók, de egyéniek, ezért a művészettörténet majd több év távlatából a karrierek továbbbi alakulásának ismeretében ezeket a műveket egy korszak meghatározóiként fogja interpretálni és értelmezni.
Fontos szempontja volt a munkának, hogy a művek jövőbe mutató szemlélete miatt ne prekoncepciók és történeti folyamatok szerint formáljunk véleményt az alkotók magatartásáról, hanem engedjünk, hogy kiállítás koncepcióját a művek alakítsák.
A festményekben, videókban és installációkban rejlő művészi elképzelést értelmezhetjük úgy is, mint egy a pályán néhány éve aktív művész részvételi szándékát a hazai és nemzetközi folyamatokban, az ott zajló események és jelenségek alapján, és úgy is, mint a művész életét meghatározó körülmények és inspirációk megjelenítését a kortárs művészet kommunikációs nyelvének megfelelően. A két definíció között csak annyi a különbség, hogy az utóbbi nem meglévő kategóriák szerint próbálja meg a műveket értelmezni, hanem sajátosságaik alapján állítja fel az osztályozás szempontjait.
Így vált vággyá, hogy rávegyük a tagságot arra, határozza meg saját elgondolását a művészetről, ezért aktív részvételre kértük a kiállításra pályázókat. Három egyszerű kérdés megválaszolását tettük a kiállításra való jelentkezés feltételévé, amitől azt vártuk, hogy az alkotók maguk foglaljanak állást, határozzák meg saját helyüket a kortárs művészet jelenségei között, illetve fejtsék ki, mit tartanak számukra legérdekesebb művészeti kérdésnek és megjelenítési módnak. A válaszoktól a személyes reflexiót, őszinte pozíciókeresést vártunk, és a válaszok meg is fogalmazták ezeknek a mozgatóit."Petrányi Zsolt